Chockad

Idag red jag och Sixten ut i 2 timmar. Vi galopperade 3 gånger, men sista gången så var det en tjej som red före lärarna, så hennes häst stannade inte när vi skulle sakta av. Min och Sixtens häst var väldigt pigga och snabba, så de trängde sig också förbi lärarnas hästar och galopperade jättesnabbt bredvid tjejens häst. Tjejen ramlade av, men hennes häst fortsatte galoppera. Vi rusade förbi ett annat stall, och hästarna i hagarna blev galna och sprang med längs staketet. Då började våra hästar att skena, Sixtens och min, och den som inte hade någon i sadeln. Till sist så saktade de av när de kom fram till en skogsdunge. När jag hoppade av och stod där bredvid min häst var jag alldeles skakig i benen. Men det var kul! Det blev ett äventyr. Jag hade inte velat missa det ögonblicket. När man galopperade så där snabbt i den stora hästgruppen så kände man sig så fri!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0